Sunday, February 15, 2009

POLITIK PERAK BAGAIKAN MAIN CHESS

Check mate! Kah kah kah kah. Najis Rosak and the UMNO geng tak sabo-sabo. Kononye da menang le pertarungan rampasan kuasa di Perak. Bagi gua le, permainan ni belum berakhir.

Gua tengok puak-puak UMNO bersorak gembira bile si mat gelap angkat sumpah depan sultan berambut putih ni. Pegi le tengok kat bloger-bloger bajingan UMNO ni. Pergghhh bagaikan menang loteri berjuta-juta lolongan bajingan ni.....kata bersyukurlah, kata kuasa melayu da jadi kuat macam superman le.....hampeh kata orang perak.

Bagi orang cetek politik aje da kate check mate. Sifu gua aka bapak gua kata, "the frog gomen" ni tak akan bertahan lama. Paling kuat bertahan pun 4 bulan. Nak tunggu rebah aje. Sekarang pun, sesama adun mereka pun da mula bercakaran. Itu lantak le hal mereka nak bertumbuk ke, nak kuntau ke yang pasti aku tepuk tangan. Kah kah kah kah.

Pembacaan politik sifu gua ni agak menarik nak gua ceritakan. Menurut sifu gua, kalau jatuhnya semula Perak ke tangan PR, BN akan bermasalah sesama parti komponen mereka dan kerajaan BN akan jatuh sebelum PR13 ni.

Sifu gua bertitah, orang ramai sangka anwar da kalah dalam game ni. Sebenarnya anwar lebih licik dan terer dari segi ilmu politik ni dari Najib. Najib ni di permulaan aje nampak hebat....tapi bab ending ni hampeh.

Ok le, itu aje gua dapat story sikit pada lu orang, sebab gua akan kupas satu persatu tilikan sifu gua aka mastermind Tun Razak PM Malaysia ke 2.

2 comments:

  1. Blog ini telah dilinkan dengan http://bongkarsauh.blogspot.com/

    Teruskan menulis mengenai sifu tuan itu. TK.

    ReplyDelete
  2. tunggu musim hujan sekali lagi...froggg..froggg..frogg

    ReplyDelete